072-372-6571

טופס יצירת קשר

    072-372-6571

    הכירו את כלי התחקור

    כלי התחקור

    התחקור הינו אחד הכלים החשובים ביותר שכדאי להכיר, וביכולתו להביא לשיפור משמעותי מאוד בבחינה הפסיכומטרית.

    מהו תחקור?

    תחקור משמעותו מעבר חוזר על תרגולים והסקת מסקנות.

    לרוב התחקור נעשה לאחר סיום הסימולציה ומטרתו להסיק מסקנות מלאות ומועילות על טעויות חוזרות שנעשו בהשפעתם של פקטורים נלווים כגון לחץ זמן, ערנות שעלולה לרדת עם כל פרק בסימולציה וכן פקטורים נוספים רלוונטיים בעת ביצוע סימולציות.

    כיצד מתבצע התחקור?

    • המטרה של התחקור היא להבין בצורה המדויקת ביותר ממה נובעות הטעויות שלכם, ולהסיק מסקנות בהתאם.
    • התחקור כולל מעבר על כל השאלות בסימולציה, וסיכומן בטבלה. בטבלה יש לציין מספר פרטים, וביניהם – מהו סוג השאלה הבעייתית, הטעות שנעשתה וממה היא נבעה והמסקנה הנובעת מטעות זו (ראו דוגמא בטבלה למטה)
    • מכל תחקור מוטב לציין כמה שיותר מסקנות פרקטיות. חשוב שלא להסתפק בתשובות שטחיות כגון "עשיתי טעות ב-X, בפעם הבאה אזכור זאת", אלא לפרט במיטב יכולתכם במילים שלכם – ככל שתשקיעו בעניין זה כך גם תגיעו להישגים גבוהים יותר מסימולציה לסימולציה – ובבחינה הפסיכומטרית.
    • מסקנות אלו תבינו אם ישנם לפחות 2-3 נושאים שאתם שמים לכם למטרה לתרגל יותר בימים הקרובים, בהסתמך על הטעויות שעשיתם.
    • כמו כן, את כל המסקנות הפרקטיות שלכם שימרו על דף, ולפני כל סימולציה תעברו על דף זה! אתם תראו איך לאט ובביטחון, אתם מתחילים להימנע יותר ויותר מטעויות שבעבר היו חלק בלתי נפרד מההתנהלות שלכם בבחינה.

    טבלה לדוגמא:

    מספר פרק

    סוג הפרק

    מספר שאלה

    נושא השאלה (מפורק לכמה שיותר גורמים קטנים) 

    מה הייתה הטעות, וממה היא נבעה?

    מסקנות להמשך

    1

    כמותי

    6

    אחוזים, שאלות עץ

    לא ידעתי איך לפתור את השאלה, ודילגתי עליה.

    1.      לחזור בשבוע הקרוב על שאלות אחוזים, בדגש על שאלות עץ.

    2.      עשיתי טוב בכך שדילגתי עליה, וזיהיתי שזו שאלה שאין לי את הידע לפתור אותה. לשמר את ההרגל הזה.

    4

    מילולי

    15

    הבנה והסקה, שאלות סידורים

    לא שמתי לב למה ששאלו אותי בגלל שהייתי בלחץ- ביקשו לסמן מה לא יכול להיות ולא שמתי לב, סימנתי מה כן יכול להיות. בדיעבד הבנתי שזו הייתה שאלה קלה.

    לתרגל קריאה אקטיבית, ולוודא כי לפני שאני מסמן תשובה לשאלה אני עובר שוב על מה שביקשו ממני. כאשר מבקשים בשאלה מה לא ייתכן, להדגיש מאוד את הלא.

    5

    אנגלית

    1-8

    השלמת משפטים

    השארתי את המקטע של השלמת משפטים לסוף, ולא נשאר לי מספיק זמן כדי לפתור אותן

    בפעם הבאה- כשהבוחנת אומרת שיש עוד 5 דקות לפרק אני עוזב הכל ועובר להשלמת משפטים.
    כמו כן, לתרגל פרקים נוספים בסדר שונה, ולראות אם כמות השאלות הנכונות עולה- אולי הסדר הזה לא נכון בשבילי.

    וכן הלאה…

    סגירה
    פתחו צ'אט
    צרו קשר
    רוצים לשמוע פרטים נוספים?
    דילוג לתוכן